Musk-Twitter saga se je vendarle zaključila, veliko prej od pričakovanega.
Kako se je vse skupaj razpletlo?
Najbogatejši Zemljan Elon Musk je držal svojo besedo in Twitterju nakazal 44 milijard dolarjev.
Toliko je znašala cena Twitterja po prvotnem dogovoru sredi aprila.
Musk ne bi bil Musk, če ne bi prevzem dodatno začinil s svojo ekstravagantnostjo. Tvitnil je »ptica je osvobojena«, ki ne potrebuje dodatne razlage.
Številni vodilni zaposleni, vključno z direktorjem Paragom Agrawalom, naj bi bili odpuščeni kot simbol, da gre podjetje na novo začrtano pot. Po več kot 6 mesecih se torej saga končuje, in ravno pravi čas, saj je Twitter nadaljeval s tožbo, kljub obljubi Muska na začetku meseca, da ponovno želi kupiti Twitter. Sodna bitka bi se morala začeti ravno 28. oktobra.
the bird is freed
— Elon Musk (@elonmusk) October 28, 2022
Po poročanju ameriških medijev so po sklenitvi posla glavnega direktorja Agrawala in finančnega direktorja Neda Segala pospremili s Twitterjevega sedeža v San Franciscu. Soustanovitelj Twitterja Biz Stone se je zahvalil obema za njun prispevek podjetju.
Spremembe so se že zgodile tudi na odboru. Bret Taylor, član Twitter odbora, je posodobil svoj profil na LinkedInu in naznanil, da ni več na tem položaju. Morda gre za prvo izmed mnogih zamenjav na vodstvenih položajih.
Elon Musk je v svojem stilu naznanil, da je kupil družbeno platformo, da bi pomagal človeštvu in ne zaradi ekonomske blaginje. Želi, da ima naša civilizacija »skupni digitalni mestni trg«. Nadaljeval je s preimenovanjem svojega profila na Twitterju, ki se sedaj glasi »Chief Twit«.
Entering Twitter HQ – let that sink in! pic.twitter.com/D68z4K2wq7
— Elon Musk (@elonmusk) October 26, 2022
Kako se bo Twitter spremenil pod vodstvom Muska?
Twitter še ni komentiral svojega novega vodstva, a ne glede na to, kdo bo naslednji izvršni direktor, jasno je, da bo glavna taktirka pod nadzorom Muska. Musk, ki se je samooklical kot »absolutist svobode govora«, je bil dalj časa največji kritik Twitterjeve politike moderiranja vsebine. Prevzema se bodo najbolj veselili tisti, ki so bili mnenja, da je trenutno vodstvo cenzuriralo svobodo govora.
Z Muskom na čelu bodo po vsej verjetnosti imeli uporabniki, ki so bili odstranjeni zaradi dezinformacij ali sovražnega govora, možnost vrnitve na platformo. Donald Trump na primer ima še vedno prepovedan dostop do Twitterja. To odločitev je Musk javno označil kot »neumno« in da jo bo preklical. Trump pa je vztrajal, da se ne bo vrnil in bo raje objavljal na svoji platformi Truth Social.
Medtem se drugi bojijo, da bi sprostitev politik moderiranja omogočila širjenje sovražnega govora. Musk je v tvitu, naslovljenem na oglaševalce na Twitterju, dejal, da platforma ne more postati “peklenska pokrajina, ki je brezplačna za vse” in da mora biti “topla in gostoljubna za vse”.
Dear Twitter Advertisers pic.twitter.com/GMwHmInPAS
— Elon Musk (@elonmusk) October 27, 2022
Delo na Twitterju se bo zagotovo intenziviralo. Ustanovitelj Tesle je že tvitnil, da lahko zaposleni pričakujejo delovno etiko, ki bo »ekstremna«.
Ne smemo pozabiti tudi na Muskovo ambicijo, da ustvari aplikacijo »X, aplikacija za vse«. Strokovnjaki so mnenja, da naj bi ta sledila vzgledu kitajski aplikaciji WeChat, ki vključuje raznolike storitve, kot na primer sporočila, družbene medije, plačila, naročila, trgovine in podobno.
Prevzem je prestrašil oglaševalce
Elon Musk je javno priznal, da je Twitter od prevzema utrpel ogromen padec prihodkov. Krivdo je zvalil na »aktivistične skupine, ki vršijo pritisk na oglaševalce.« Vsaj za zdaj Musk ni navedel konkretnih številk, a kar nekaj večjih korporacij se je javno izpostavilo, da bodo začasno prekinili oglaševanje in spremljali dogajanje na Twitterju. Musk je takoj začel s popravljanjem škode in povedal, da Twitter ni spremenil svoje strategije moderiranja vsebine in dodal, da je podjetje naredilo »vse, kar je lahko, da bi pomirilo aktiviste.«
Od začetka prevzema je pod novim vodstvom svojo zaposlitev izgubilo polovico zaposlenih, med njimi tudi kar nekaj članov moderacijske ekipe. Z najnovejšo strategijo niso ravno zadovoljna številna oglaševalska podjetja. Javno so se izpostavili General Motors, Audi, General Mills, United Airlines in številni drugi velikani industrije. Oglaševalski velikan IPG je strankam svetoval, naj začasno ustavijo vse medijske načrte za Twitter. V tem trenutku ni jasno, koliko izmed teh strank je upoštevalo njihov nasvet.
Musk je komentiral na zadnja odpuščanja, da »ni bilo druge izbire, ker podjetje izgublja več kot 4 milijone dolarjev na dan. Vsem odpuščenim je bila ponujena 3-mesečna odpravnina, kar je 50 % več, kot je zakonsko zahtevano.«
Plačljivi Twitter Blue
Twitter je pred kratkim izdal posodobljeno različico svoje aplikacije za iOS, ki obljublja, da bo uporabnikom omogočila plačilo mesečne naročnine za prejemanje modre kljukice na njihovih profilih, funkcijo, ki jo je Elon Musk, novi lastnik podjetja, predlagal kot način za boj proti neželeni vsebini na platformi.
Uporabniki bodo morali plačati mesečno naročnino v vrednosti 7,99 dolarjev, če bodo želeli prejeti modro kljukico poleg svojega profila. Slednja se že dolgo časa uporablja za potrditev pristnosti javnih uslužbencev, vladnih uradnikov, novinarjev in drugih.
Musk zagovarja novo plačljivo funkcijo, saj lahko le tako prestrašijo uporabnike, ki želijo širiti neželeno vsebino. Nekateri strokovnjaki za moderiranje platforme in voditelji državljanskih pravic so manj optimistični, saj so mnenja, da bi lahko zlonamernim akterjem omogočila, da se predstavljajo kot vladni uradniki.
Medtem se drugi bojijo, da bi sprostitev politik moderiranja omogočila širjenje sovražnega govora. Musk je v tvitu, naslovljenem na oglaševalce na Twitterju, dejal, da platforma ne more postati “peklenska pokrajina, ki je brezplačna za vse” in da mora biti “topla in gostoljubna za vse”.