Življenje teče hitro naprej, a družbenim medijem nekako uspe teči še hitreje. Zdi se kot da je vsak dan nova posodobitev, zaradi česar lahko platforma skozi leta postane skoraj neprepoznavna.
Ker priljubljenost TikToka še kar narašča, lahko pričakujemo, da se bo platforma pospešeno razvijala še naprej. Ostajati na tekočem s TikTok trendi za podjetja ni ravno mačji kašelj, še težje pa jih je predvideti, zato sem za vas pripravila TikTok napovedi za leto 2023.
TikTok uvaja posodobitve s katerim bo podjetjem olajšal uspeh. Družbene platforme se morajo konstantno razvijati in nadgrajevati, v nasprotnem primeru bo njihovo mesto prevzela novejša in naprednejša aplikacija. In ker se družbeni mediji primarno zanašajo na prihodke od oglasov, če želijo ostati na površju, morajo prilagoditi nadgradnje v korist podjetij, za lažjo in donosnejšo uporabo.

TikTok je odličen primer tega. Do leta 2022 je TikTok predstavil posodobitev kot je TikTok Creative Center, kjer lahko ustvarjalci in blagovne znamke z manj truda ostanejo na tekočem z najnovejšimi trendi hashtagov, glasbe in vsebine. Trenutno TikTok razvija integracije s spletnimi trgovinami, ker želi olajšati prodajo na platformi, nedavno pa je napovedal integracijo WooCommerce s katero bodo lahko blagovne znamke, ki uporabljajo to tehnologijo, sinhronizirale izdelke, sledile podatkom in še več. Trdno sem prepričana, da bo TikTok v letu 2023 še naprej uvajal posodobitve v katerih se bo skrival velik potencial marketinških priložnosti.
TikTok bo razširil svoje možnosti kot iskalnik. Vse več ljudi obravnava TikTok kot iskalnik. Poročilo NBC News je razkrilo, da približno 40 % generacije Z, za iskanje uporablja platforme družbenih medijev kot sta TikTok in Instagram, namesto Googla. Ta premik v raziskovanju in odkrivanju izdelkov je velik za blagovne znamke, zlasti tiste, ki dajejo prednost tradicionalnemu SEO pred marketingom družbenih medijev. In TikTok sledi temu povpraševanju z uvajanjem posodobitev, ki bodo še dodatno olajšale iskanje na platformi. Prilagoditev tradicionalnih SEO praks kot je raziskava ključnih besed, lahko pomaga novim uporabnikom odkriti vaše podjetje.
S približevanjem letu 2023 lahko pričakujemo, da bo TikTok še naprej gradil na iskalnih posodobitvah in jih preizkušal na manjših skupinah uporabnikov, pri čemer bo izločil nepriljubljene posodobitve in implementiral tiste na katere se bodo uporabniki odzvali pozitivno. TikTok bo dal prednost lokalni vsebini
Zdi se, da si TikTok prizadeva prehiteti Google na več načinov. Poleg povečanja svojih zmožnosti iskanja, je TikTok začel tudi omejeno testiranje »bližnje« (nearby) vsebine v jugovzhodni Aziji. Ja, uporabniki bodo lahko videli več vsebin od ustvarjalcev in podjetij iz območja na katerem se nahajajo. S tem predvsem želijo spodbuditi manjša podjetja, da se pridružijo TikTok platformi. Tudi ustvarjalci bodo verjetno opazili povečanje števila svojih sledilcev pri objavah, ki bodo prikazovale lokalne dogodke, trgovine, restavracije, itd.
Ali bo v prihodnosti na voljo zavihek »V vaši bližini«? Zagotovo.
Nekatere panoge bodo nadaljevale svoj niz zmag na TikToku. Nekatere panoge so s TikTok-om v letu 2022 resnično zadele “jackpot” in predvidevamo, da bodo tudi v novem letu dosegale izjemen uspeh. Na primer, BookTok, del TikToka kjer bralci, knjižničarji in prodajalci knjig delijo svoje najljubše zgodbe, je po podatkih Svetovnega gospodarskega foruma leta 2021 privedel do rekordnega števila prodanih knjig. Fizične knjigarne v tujini so ta trend izkoristile tako, da so ustvarile hashtag #TikTokmademereadit ( »TikTok me je prisilil v branje«), kjer so kupci imeli priložnost kupiti najnovejše aktualne knjige.
Druge močne skupnosti, ki jih lahko najdemo na TikToku so: RecipeTok, ThriftTok in BeautyTok. Blagovne znamke v teh panogah bi se morale tega zavedati in izkoristiti priložnost na TikToku. Strošek oglaševanja na TikToku se bo povečal .
V zadnjih letih je TikTok doživel veliko rast – najprej pri uporabnikih, nato pri oglaševanju saj so blagovne znamke želele doseči to občinstvo. Še vseeno TikTok ni najboljša destinacija za oglaševanje, saj v tem prostoru še zmeraj kraljujeta Facbook in Instagram.
Predvideva se, da se bo leta 2023 vse več podjetij zgrinjalo k platformi in posledično se bo poraba za TikTok oglaševanje povečala. Poročilo podjetja eMarketer prikazuje njihove ocene o porabi za oglaševanje na TikToku do leta 2024.

Vse več blagovnih znamk se obrača na velikana družbenih platform z namenom povečanja prepoznavnosti in dobička ampak stroški bodo večji. Kot velja osnovno pravilo ponudbe in povpraševanja, z večanjem želje po oglaševanju na TikToku se povečuje tudi cena.
Blagovne znamke bi morale sedaj aktivno pristopit k platformi in začeti preizkušati različne oblike oglasov, da ugotovijo kaj odmeva pri njihovih ciljnih skupinah. Bodite v prednosti in izkoristite TikTok zdaj, ko je strošek nižji.
Ustvarjalci bodo vse težje dosegali veliko število sledilcev. TikTok opaža porast uporabnikov deloma zato, ker njegov algoritem daje ustvarjalcem boljše možnosti do prepoznavnosti kot druge platforme. Ampak slej ko prej bo tudi TikTok postal nasičen in vedno težje bo dosegati večje število ljudi. V letu 2023 se bodo ustvarjalci morda morali začeti zanašati na druge metode, če bi želeli občutno povečanje svojih sledilcev.
Leto 2023 bo leto mikro vplivnežev. Uporabniki to vedo. Blagovne znamke to vedo. Zdaj ve tudi TikTok. Manjši ustvarjalci so prav tako močni kot mega vplivneži. Čeprav nimajo enakega števila sledilcev, imajo enak (če ne večji) vpliv na svoje skupnosti.
TikTok je zelo dober pri pomoči manjšim ustvarjalcem, saj njegov algoritem omogoča da izstopajo v morju uporabnikov in pričakujemo, da se bo to nadaljevalo tudi v novem letu.
‘Mega’ vplivneži z zelo velikim številom sledilcev niso več tisto, kar si povprečen gledalec TikToka želi videti. Namesto tega želijo videti prave, prizemljene mikro ustvarjalce, ki objavljajo vsebino, ki je zanje pomembna. Opažam, da se TikTok bolj usmerja v potiskanje nano/mikro ustvarjalcev k specifičnim ciljnim skupinam.«
Ključni zaključek o TikTok trendih za podjetja. Tik Tok je vsekakor močno marketinško orodje in njegov potencial bo v letu 2023 le še naraščal, zato se le začnite pripravljati.
Z morebitnimi posodobitvami in spremembami v vedenju potrošnikov je prisotnost blagovnih znamk na TikToku skorajda nujna. TikTok si še naprej zagotavlja vodilno mesto v ekonomiji ustvarjalcev in čas je, da vaša blagovna znamka stori enako.

Aleksandra
aleksandra@ad-marketingvibez.si