Za začetek nam opišite portal in v čem se razlikujete od konkurence.
Ehrana.si je spletni portal in mobilna aplikacija, ki uporabnikom omogoča enostavno, hitro in zanesljivo naročilo hrane na dom. Na seznamu restavracij si lahko uporabnik ogleda vso ponudbo dostave hrane na enem mestu.
Naša glavna prednost je odlična uporabniška izkušnja. Celotno storitev smo razvili sami znotraj podjetja in jo tudi konstantno nadgrajujemo glede na potrebe restavracij in uporabnikov. To najbolje opiše število uporabnikov naših storitev in ocena 4,9, ki aplikacijo ehrana uvršča na prvo mesto med najbolje ocenjenimi slovenskimi aplikacijami z več kot 50.000 prenosi.
Kako je nastala ideja za vaš portal?
Naša zgodba se prične leta 2011, ko smo se trije prijatelji, Borut, Jernej in Žiga odpravili na študijsko izmenjavo v Nemčijo. Že od malih nog nas je zanimala tehnologija in možnosti, ki jih le-ta ljudem prinaša, zato nas je v Nemčiji hitro navdušil sistem naročanja dostave hrane na dom preko spleta. Po telefonu se s takrat še revnim znanjem nemščine nismo uspeli kaj veliko dogovoriti. Po vrnitvi v Slovenijo smo pogrešali tovrstno storitev in se odločili, da tako storitev ponudimo tudi na našem trgu.
Kako se je podjetje razvijalo in s čim vse se ukvarjate danes?
Pričetki podjetja segajo v poletje 2011, ko smo 3 mesece preživeli v majhnih pisarnah in sprogramirali osnovno logiko spletnega naročanja. Najprej smo imeli prvo verzijo delujoče storitve in potem pristopili do prvih restavracij. Sprva nam v Ljubljani ni uspelo prepričati restavracij, na portal je prva pristopila restavracija Tonač iz Kranja. Začel se je nadaljnji razvoj, številne razširitve, mobilna aplikacija in povsem nov segment marketinga ter pridobivanja končnih uporabnikov.
Od ustanovitve do danes smo uspešno ohranjali korak prednosti pred konkurenco, kar nas danes dela največjega ponudnika tovrstne storitve v Sloveniji. Restavracijam preko ehrana.si vsak dan posredujemo več kot 3.000 naročil, število uporabnikov pa je že preraslo vrtoglavih 140.000. Na eni strani rast števila uporabnikov, na drugi pa tudi vse več ponudnikov priča o koristnosti naše storitve. V storitev je danes vključeno že več kot 160 zadovoljnih restavracij.
Jeseni 2017 smo pričeli z razvojem novega segmenta programskih rešitev, torej z razvojem naprednega logističnega, routing in scheduling algoritma, ki upravlja z večjim voznim parkom dostavnih vozil v mestih. Z algoritmom trenutno krmilimo lastni vozni park dostavljavcev v Ljubljani. Z našo dostavljalsko floto sedaj nudimo storitev dostave hrane tudi restavracijam, ki nimajo svoje dostave. Algoritem pa je aplikativen tudi na ostala področja, ki se ukvarjajo z zelo hitro dostavo v mestih. Preverjamo možnosti za vstop na področje kurirskih storitev in dostave v istem dnevu iz trgovin. Nova storitev se imenuje Aplaca Fleet, gre za napredno logistično rešitev, ki ponudnikom hitre dostave znotraj mest lajša poslovanje in avtomatizirano razporeja njihova vozila na terenu.
Kaj je po vašem mnenju formula za uspeh?
Čim manj odlašanja. Menim, da je vstop na podjetniško pot daleč najlažji v času študija oz. v mladih letih, saj ne nosimo velike odgovornosti do družine, starih staršev, otrok … in v tem času vsak ponesrečen poskus predstavlja zmago oz. nove izkušnje. Nagrada za uspeh na drugi strani pa je tudi velika.
Opišite nam ekipo, ki portal poganja in na kakšen način ga promovirate?
Smo mlada in visoko motivirana ekipa. Odlikujejo nas interdisciplinarna znanja s področja računalništva, marketinga in promocije. Ključno nam je, da so člani ekipe zagnani, iznajdljivi ter imajo željo po ustvarjanju in iskanju rešitev. Povprečna starost ekipe znaša 27 let.
Vsi trije ustanovitelji smo po izobrazbi inženirji in smo sprva sami razvili storitev. Pri prodaji in marketingu smo takoj potrebovali pomoč in sveža znanja, zato smo ekipo pozneje razširili predvsem na to področje.
Zaradi narave naše storitve (spletno naročanje) smo osredotočeni predvsem na digitalno oglaševanje. Z e-hrano se oglašujemo s pomočjo Facebook in Google Ads, lastne mailing liste in YouTube oglasov. Svoje spletne kampanje dopolnjujemo z “offline” oglaševanjem, prisotni smo na primer na radiu in avtobusih LPP (zasloni). Udeležujemo se tudi raznovrstnih dogodkov, kjer prisotnim predstavimo ehrana aplikacijo ter jih pogostimo s kosom pice. Pomemben del izpostavljenosti znamke ehrana predstavljajo tudi naši kolesarji, ki imajo brandirana oblačila in termo torbe, kar vzbuja zanimanje pri mimoidočih v centru Ljubljane.
Ekipa e-hrane