Trend spletnega nakupovanja se zadnjih nekaj let vztrajno povečuje in tudi v prihodnosti se obeta rast. Številne panoge namreč danes ustvarijo več kot dve tretjini svoje prodaje prek spleta. Zadnji podatki na spletnem mestu Statista zato ne presenečajo – skupna prodaja po vsem svetu znaša 2,276 bilijonov ameriških dolarjev!
Zagotovo je pandemija covida-19 delovala kot neke vrste katalizator, saj je splet postal ključni kanal, ki nas drži v stiku z družinskimi člani, prijatelji, sodelavci in dogajanjem zunaj domačih štirih sten. Prav tako pa je splet v tem času marsikateremu podjetju omogočil nadaljevanje poslovanja, oziroma ga v nekaterih primerih celo naredil uspešnejšega. »V ZDA se je stopnja spletnega nakupovanja v času pandemije povečala toliko, kot prej v 10 letih, v Sloveniji pa za več kot 100 %. Sicer pa je bil ta trend v Sloveniji v vzponu že pred pandemijo,« vedno bolj intenzivno spletno prodajo komentira strokovnjak spletnega poslovanja Darko Dujič. Prognoze pa celo kažejo, da bo do leta 2040 prek spleta opravljenih kar 95 % vseh nakupov.
Preberite, katere trende je treba upoštevati, ko se lotite izdelave spletne trgovine.
1. Optimizacija je ključ do uspeha
Čeprav je postavitev spletne trgovine smiselna za vsakega trgovca, ki si želi biti konkurenčen, njena optimizacija ni vedno mačji kašelj. Zlasti za tehnološko manj vešče trgovce. Šteje predvsem, da razumete vašo ciljno skupino in njene potrebe, saj ste lahko na ta način veliko bolj odmevni in uspešni. Dobra zgodba, podprta s smiselnim in informativnim besedilom ter privlačnimi vizualnimi materiali, je temelj uspešnega nastopa na spletu. Ves čas pa je treba aktivno analizirati promet spletne strani, uspešnost posameznih podstrani in ne nazadnje uspešnost oglaševanja – le s skrbim pregledom boste lahko analizirali podatke, prepoznali vzorce in optimizirali področja, ki za namen boljše konverzije potrebujejo pregled in optimizacijo.
2. Raznovrstne plačilne možnosti
Naj vam bo všeč ali ne, plačilne metode so pomemben dejavnik nakupne odločitve. Z namenom, da imajo stranke možnost izbire plačilnih metod, kar pripomore k večjemu številu uspešnih nakupov, je pomembno, da se v spletni trgovini ponudi tudi možnost plačil s karticami. Namenjena je podjetnikom in podjetjem, ki želijo svojim strankam zagotoviti sodobno uporabniško izkušnjo plačevanja s karticami za ponujene izdelke in storitve v spletnih trgovinah. Evropski standardi varnosti namreč zahtevajo močno avtentikacijo strank pri vseh elektronsko izvedenih plačilih.
3. Rast mobilnega poslovanja
»Klasično spletno poslovanje oziroma E-commerce je že preraslo v mobilno poslovanje oziroma M-commerce, torej kupovanje prek mobilnih naprav. Vse bolj pa sta v porastu še družbeno poslovanje oziroma S-commerce, zadnja leta predvsem prek vplivnežev na družbenih medijih, in hitro poslovanje oziroma Q-commerce, kjer je fokus na hitri dostavi izdelkov. Zato mora trgovec narediti temeljito analizo, da vidi, koga nagovarja in kateri pristop spletnega poslovanja naj izbere.« nazadržno rast mobilnega poslovanja in pomembnost pretočnosti ponudbe na vseh platformah komentira Darko Dujič.
4. Glasovno nakupovanje počasi (a vztrajno) zavzema osrednje mesto
Glasovni asistenti s tehnologijo strankam še oljašajo nakup, saj pri nakupovanju niso več odvisni od strojne opreme. Uporaba glasovnih ukazov namreč močno olajša iskanje in nakup izdelkov ter storitev na spletu. Strokovnjaki ocenjujejo, da naj bi se število kupcev, ki uporabljajo glasovne asistente naj bi se do leta 2022 povečalo za 55 %.
5. Dobra uporabniška izkušnja je personalizirana
Personaliziran pristop je potrebno imeti v mislih ne glede na to, ali kupec uporablja svoj mobilni telefon, tablico, osebni računalnik, ali že glasovnega asistenta … Ponudniki morajo torej zagotoviti nemoten in oseben prehod skozi vse faze nakupnega procesa.
Za zaključek naj še enkrat poudarimo, da je prednost spletnega poslovanja predvsem v tem, da se lahko s spletno prodajo vsem kupcem z dostopom do spleta in plačilno kartico omogoči nakup izdelkov ali storitev v spletni trgovini, ki je odprta 24/7, ne glede na razmere na trgu. Hkrati lahko trgovci na ta način optimizirajo svoje poslovanje z nižjimi operativnimi stroški, optimalnim upravljanjem zalog ter sprotnim prilagajanjem ponudbe povpraševanju kupcev.